Friday 28 April 2017

Kepentingan MQA dalam Pengiktirafan Diploma di IPTS


Semua program yang ditawarkan telah mendapat pengiktirafan/akreditasi penuh MQA dan JPA KECUALI program baharu yang memerlukan tempoh matang 4 semester – mengikut undang-undang MQA – sebelum boleh dinilai oleh pasukan penilai MQA. Sila rujuk dengan Perunding Akademik yang menghubungi anda untuk kepastian status program yang bakal diikuti.

Anda juga boleh terus menyemak maklumat berkaitan status pengiktirafan program akademik Kolej UNITI di laman sesawang pihak berkuasa yang memantau dan menjaga mutu dan ‘standard’ pendidikan IPTS di negara kita.

– Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)di (http://www.mqa.gov.my/)
– Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di (http://pengiktirafan.jpa.gov.my/)

Jadilah pengguna atau rakyat Malaysia yang tahu mendapatkan maklumat yang betul dan tepat sebelum membuat keputusan muktamad memilih IPTS yang sesuai untuk menawarkan pengajian lanjut pasca SPM/STPM/STAM/Diploma anda kelak.

Inginkan maklumat pantas dihujung jari anda? Sila Whatssap Salinan SPM ke 01123891032 / 0176662184  atau emailkan ke hairie.uniti@gmail.com

No comments:

Post a Comment

STPM VS DIPLOMA

APA ITU MUAMALAT? Muamalat merupakan cabang kepada Shariah di mana Shariah merupakan cabang kepada agama Islam yang bermakna undang...